Na skraju Wieczności

Pokrzywno – znaki zielone  – Zielona Droga – bez znaków – Huta – znaki żółte – Pokrzywno. 16-18 km (w zależności gdzie zaparkujemy). Suma podejść: 400 metrów.

Trasa na upalny dzień – niemal cały czas lasem. Po drodze skałki na Kamiennej Górze, nużące tchnienie Wieczności, siedmiomilowe buty jej Strażnika, panoramy Gór Orlickich, a z Huty – także Masywu Śnieżnika, Gór Złotych, Bardzkich i Kotliny Kłodzkiej. Zaparkować można na leśnym parkingu pod Kamienną Górą, niestety ostatnie kilkaset metrów z Pokrzywna to wyrypana droga leśna (chyba że coś się zmieniło). Szlak zielony podchodzi na pobliski szczyt zajęty przez niewielkie skałki, zaś odnoga w prawo wiedzie na zarośniętą platformę widokową z widokiem na Polanicę-Zdrój.

Bloki skalne na Kamiennej Górze Polanica-Zdrój z Kamiennej Góry

Skalny las na Kamiennej Górze / Panorama Polanicy-Zdroju z Kamiennej Góry

Z grzbietu Kamiennej Góry prosta jak strzała ścieżka sprowadza do Zielonej Drogi biegnącej płaską wierzchowiną Gór Bystrzyckich. Kierujemy się nią w lewo i na krzyżówce, na której szlak zielony i dukt zakręca w prawo, idziemy drogą prosto po ok. 150 metrach dochodząc do początku Wieczności.

Zielona Droga Wieczność

Zielona Droga / Wieczność

Mimo że Wieczność tchnie monotonią – w pewnym momencie ok. 100 metrów na prawo od drogi otwiera się rozległa przecinka z ładnymi widokami na dolinę Dzikiej Orlicy.

Góry Orlickie z Wieczności Przesieka z widokiem na G. Orlickie

Widoki na Góry Orlickie z Wieczności: Wielka i Mała Desna oraz Szerlich

Widoki na Góry Orlickie: Serlich, rejon Zieleńca i Orlica

Wreszcie droga wykonuje lekki łuk i obniża się do stojącego po lewej Strażnika Wieczności.

Strażnik Wieczności Ku Wieczności

Wylot Wieczności od strony Huty

Na kolejnej krzyżówce skręcamy w lewo, po kilkuset metrach dochodząc do szlaków zielonego i żółtego przy nikłych pozostałościach Fortu Wilhelma. Maszerujemy za szlakami w lewo, wychodząc na łąki z zabudowaniami osiedla Huta.

Łąki na Wójtowskiej Równi Śnieżnik z Huty
Rejon osiedla Huta – widoki na Masyw Śnieżnika
Widoki stąd obejmują masyw Jagodnej, Śnieżnika aż po Góry Złote, Bardzkie i centrum Kotliny Kłodzkiej.

Widok na Jagodną z Huty / Na łąkach Huty
Góry Bardzkie i Kotlina Kłodzka / Ptasznik, Jawornik Wlk. i Borówkowa w G. Złotych – widok z Huty
Z Huty będziemy schodzić stopniowo tzw. Drogą Stanisława stokami Łomnickiej Równi. Na grzbiecie powyżej znajdują się niewielkie skałki. Z przecinek po prawej otwierają się widoki na otoczenie Kotliny Kłodzkiej.

Szczyt Łomnickiej Równi Kotlina Kłodzka z Drogi Stanisława

Szczyt Łomnickiej Równi / Widoki z Drogi Stanisława

Skalne rumowiska schodzą aż na samą drogę. W panoramach przesuwają się Góry Bardzkie i pn. część Gór Złotych.

Jawornik Wlk. i Borówkowa z Drogi Stanisława / Skałki przy drodze Stanisława
Droga cały czas się obniża zakosami. Tuż przed ostatecznym wejściem w las, który będzie nam towarzyszył aż do parkingu po prawej widać ładnie położone na stokach masywu Łomnickiej Równi zabudowania Paszkowa, zza których wystają Śnieżnik wraz z Czarną Górą oraz dolinę potoku Duna.