Zamczysko

Zwarta grupa skalna położona w bocznym grzbiecie Karkonoszy na wysokości ok. 1000 m n.p.m., ponad doliną Myi. Jest dobrze widoczna z drogi do doliny Myi prowadzącej od parkingu przy cmentarzyku na Mostowej, przypominając z tej strony rzeczywiście granitową warownię o wysokości ok. 10 metrów. Od strony grzbietu opadającego ze Smogorni stanowi płaski, niepozorny blok skalny, na który można się wdrapać, nieco wysilając. Na szczycie zastaniemy kociołki wietrzeniowe i ładną panoramę w kierunku zachodnim, choć widać stąd także Słonecznik, zwykle prześwietlony przez słońce.

Skała Zamczysko w dolinie Myi

Zamczysko z drogi do doliny Myi (zdjęcie archiwalne przed budową drzewostrady)

Dojście do Zamczyska jest niezbyt trudne: od polanki przy Szwedzkich Skałach idziemy prosto do góry wąską ścieżką przez las. Po ok. 100 metrach została ona przerwana skarpą nowej drogi asfaltowej w dolinie Myi – za skarpą dróżka kontynuuje swój bieg prosto pod górę, na niektórych odcinkach jest zawalona przez drzewa, ale da się przejść; cały czas prosto pod górę (należy trzymać się wiodącej górskim ramieniem ścieżki) mijamy skałę Słup, potem niewielki chybotek i dochodzimy na zarosłą jagodzinami polankę – po prawej mamy niepozorny stąd wierzchołek Zamczyska.

Zamczysko
Zamczysko od strony grzbietowej ścieżki

MAPA
PROPOZYCJE WYCIECZEK
z MOSTOWEJ
GALERIA – PANORAMA Z ZAMCZYSKA
Tępy Szczyt, Mł. Szyszak i wylesienie pod Białymi Skałami
Widok na Suchą Górę i Śląskie Kamienie

Śląskie Kamienie, Sucha Góra – w tle Góry Izerskie – rejon Wysokiego Kamienia i Grzbiet Kamienicki